Η «έξυπνη πόλη» στο επίκεντρο συνάντησης διακρατικών εταίρων και φορέων της πόλης του Ρεθύμνου

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1554881885666{margin-bottom: 0px !important;}”]Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SMART KIDS παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, στη διακρατική συνάντηση των συμμετεχόντων εταίρων, στο Ρέθυμνο. Στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) και το 6ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, παρόντες ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Απασχόλησης κ. Γιάννης Παρασύρης, εκπρόσωπος του Δήμου Ρεθύμνης, που παρουσίασε τις δράσεις για την ένταξη και διάκριση του Ρεθύμνου ως «Έξυπνη Πόλη», ενώ ακολούθησε εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: «Διαδικτυακός εκφοβισμός σε μαθητές και εφήβους: Η θέση του εκπαιδευτικού» από τον κ. Ηλία Κουρκούτα, Κλινικού Ψυχολόγου και Καθηγητή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SMART KIDS, βασιζόμενο στην ιδέα του Smart City (της «Έξυπνης Πόλης»), αφορά στην ανάπτυξη μιας παιδαγωγικής μεθόδου με επίκεντρο τον μαθητή, με σκοπό την ενίσχυση και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Επιστήμη των Μηχανικών και Μαθηματικά) αλλά και των επιχειρηματικών ικανοτήτων των μαθητών.

Μετά από έρευνα που διεξήγαγαν οι διακρατικοί εταίροι στις χώρες τους, καταρτίστηκε ένα εκπαιδευτικό σχέδιο δράσεων που απαρτίζεται από 5 εκπαιδευτικούς κύκλους: ψηφιακή υποδομή, διαχείριση δεδομένων, ανανεώσιμη ενέργεια, έξυπνα κτήρια και έξυπνες μεταφορές.

Οι πέντε εκπαιδευτικοί κύκλοι που ήδη διδάσκονται στα σχολεία της Ελλάδας (6ο Ολοήμερο Δημοτικό Ρεθύμνου), της Ισπανίας (Instituto de Educación Secundaria Alejo Vera), της Πολωνίας (Miedzynarodowa Szkola), του Ηνωμένου Βασιλείου (Craigroyston Community High School) και της Τουρκίας (Ozel Ari Ilkokulu) περιλαμβάνουν πρακτικές δραστηριότητες με σκοπό οι αφηρημένες έννοιες της επιστήμης και των μαθηματικών να γίνονται πιο συγκεκριμένες για τους μαθητές, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να επικοινωνούν, να επιχειρηματολογούν και να συνεργάζονται σε ομάδες εργασίας αλλά και να συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πρόγραμμα SMART KIDS είναι συνέργεια 5 χωρών (Ελλάδα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία και Τουρκία), 2 Πανεπιστημίων, 5 Σχολείων, και 9 διακρατικών εταίρων, στο σύνολο. Στην Ελλάδα, υπεύθυνο για την υλοποίηση του προγράμματος είναι το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (Παπαναστασίου 3, Ρέθυμνο) και το 6ο Ολοήμερο Δημοτικό Ρεθύμνου.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα υλοποιείται από τους: Mahatma (ES), IES ALEJO VERA (ES), Edinburgh Napier University (UK), Craigroyston Community High School (UK), Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) (GR), 6ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου (GR), University of Humanities and Economics, AHE (PL), International Primary School of Innovative Training in Lodz (PL), Özel Arı Okulları (TR).

Περισσότερες πληροφορίες για την εξέλιξη του προγράμματος στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) (ecte.gr), μέσω email στο info@ecte.gr και στο Facebook (https://www.facebook.com/ecte.european/)

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][mk_gallery images=”2177,2176,2175,2174″ column=”4″ image_size=”large”][mk_image src=”http://www.ecte.gr/wp-content/uploads/2019/04/smart_kids_partners.jpg” image_size=”full”][mk_image src=”http://www.ecte.gr/wp-content/uploads/2019/04/eu_flag_co_funded_pos_rgb_right2.jpg” image_size=”full” align=”center”][/vc_column][/vc_row]

Σεμινάριο εκπαιδευτικών για τη Συναισθηματική Αγωγή στην Εκπαίδευση

Το σεμινάριο βασίστηκε στις κατευθυντήριες γραμμές που έχουν αναπτυχθεί στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος DREAM (Development and Run-test of an Educational Affective Model), σκοπός του οποίου είναι η ανάπτυξη ενός καινοτόμου ψυχοπαιδαγωγικού μοντέλου, με επίκεντρο τη σχέση του ενήλικα με το παιδί στα σχολικά και εκπαιδευτικά πλαίσια από την βρεφική ηλικία έως την ηλικία των 10 ετών.

Continue reading

GSSkills – Geothermal and Solar Systems Challenge in Sustainability

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1551178983739{margin-bottom: 0px !important;}”]While new technologies and energy efficiency requirements are driving the demand for skills in the construction sector, some of its inherent characteristics, such as its low attractiveness, structural specificities and the challenges in delivering vocational education and training (VET), pose obstacles to the development of skills needed to flourish. In addition, difficulties in skill recognition across countries limit mobility among workers as a possible solution for skills shortages. This is a conclusion of the Analytical Report elaborated by the European Construction Sector Observatory (ECSO), aiming to draw a snapshot of the current skills situation in the construction sector. The objectives of GSSVet Mobility Action were to improve trainers’ skills, through the adoption of innovative teaching methods and curriculum in RES Geothermal and Solar Systems installations.

On December 2018, the international training of 20 professional trainers in RES field has reached its end, been successfully implemented in Berlin within the framework of the “GSSVet Geothermal and Solar Skills” program (Erasmus+, Key Action 1). In Berlin, the trainers participated in interactive sessions with peers from Vocational institutes, related institutes and administration authorities, including work-based learning of the “dual system” of training applied in Germany.

The training places were: LDI Educational Center, the Ministry of Education and Research (BMBF), where they were informed about the educational policy for the energy sector in Germany. They had the opportunity to discuss in workshops with peers in the “Chamber of Skilled Crafts”, and in the German Geothermal Association, and Geo-En Energy Technologies GmbH. Moreover, the training content was extended on transversal skills, including entrepreneurship, Smart houses, and interdisciplinary skills, including the ability to work effectively with people from other disciplines needed.”

More information can be found on the website of the European Training Center for Employment – ECTE (www.ecte.gr) and on the program page http://www.ecte.gr/ecte-projects/geothermal-and-solar-skills-erasmus-ka1 /. The partnership is also comprised of VET institutes of the Chamber of Commerce and Industry of Chania and Small Enterprises’ Institute (IME GSEVEE).

The objective of the Erasmus + Program, Key Action 1, “Geothermal and Solar Skills”, was to provide the necessary resources for adult professional trainers to meet the growing demand for new skills of electricians and plumbers working in geothermal and solar plants, enabling them to understand and install photovoltaic, solar thermal and geothermal heat pumps.

The program was financed by the Erasmus+ program of the European Union[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][mk_gallery images=”2159,2167,2166,2165,2164,2163,2162,2161,2160″ image_size=”full” item_spacing=”10″][/vc_column][/vc_row]

Honest, equal relationships with empathy and acceptance are the keys to the transition to adulthood

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1543839837249{margin-bottom: 0px !important;}”]Can you imagine an experience that would make you feel adult? Can you imagine an experience that would make people around you see you as an adult?

Every transition in our lives from one situation to another is a transition (or separation) ritual. From the ancient rituals of initiation, to the most common event today, such as military service or marriage, the transition rituals occupy every movement in our lives and most of the time they are done by us. Adulthood is not something that is conquered from one moment to the next, and it is clearly not a phase in which a person automatically enters his 18th birthday.

Members of the student community, Secondary Education Teachers, Psychologists, Mental Health Professionals and other stakeholders interested in the European program “YOUROPE” and the methodology followed had the opportunity to be informed at the meeting held at the offices of the European Training Center for Employment ECTE), Papanastasiou 3 in Rethymnon, where Mr. Kostis Flouris, a certified adult trainer, together with the staff of the European Training Center for Employment (ECTE) presented findings on adulthood experiences

YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe is the recognition of positive experiences of adulthood, the development of a sense of belonging and the reduction of the social exclusion.

In particular, focus groups were made up of adults (teachers, parents, social workers, youth workers) and adolescents. The research was then framed by interviews with the Head of the Department of Education, Lifelong Learning and Employment of the Region of Crete and school counselors and finally, strengthening workshops were held at the 2nd Unified Lyceum of Rethymnon.

In brief, a first picture of research analysis shows that positive adulthood experiences as a tool for community empowerment must involve a dynamic interaction between individualized needs and the socio-cultural context (need to be visible), sincere, equal relationships that are governed by values such as empathy and acceptance (intergenerational dialogue), separation – transition – integration, personal, social, existential meaning and development of knowledge, skills, attitudes (non-formal learning).

The full results of the experiential workshops and interviews will be presented in Florence next April by a group of 10 students and 2 attendants who have the opportunity to interact and share their experiences with 50 more peers from 5 European partner countries, in the Transnational Cooperation Laboratory.

More information is available on the ECTE website (ecte.gr), via email at info@ecte.gr and on the Facebook page on Facebook (https://www.facebook.com/youropeproject).

The project is funded by the European Union under the ERASMUS + program.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις με ενσυναίσθηση και αποδοχή τα κλειδιά για την μετάβαση στην ενηλικίωση

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1543820640055{margin-bottom: 0px !important;}”]Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα σας έκανε να αισθανθείτε ενήλικος; Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα έκανε τους γύρω σας να σας δουν ως ενήλικο;

Κάθε μετάβαση στη ζωή μας από μια κατάσταση σε μια άλλη, αποτελεί ένα τελετουργικό μετάβασης (ή αποχωρισμού). Από τα αρχαία τελετουργικά μύησης, μέχρι το πιο κοινό γεγονός σήμερα, όπως η στρατιωτική θητεία ή ο γάμος, τα τελετουργικά μετάβασης καταλαμβάνουν κάθε κίνηση στη ζωή μας και τις περισσότερες φορές πλέον τελούνται μηχανικά από εμάς τους ίδιους. Η ενηλικίωση δεν είναι κάτι που κατακτάται από τη μια στιγμή στην άλλη, και σαφώς δεν είναι μια φάση στην οποία εισέρχεται ένας άνθρωπος αυτόματα στα 18α γενέθλιά του.

Μέλη της φοιτητικής κοινότητας, καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ψυχολόγοι, επαγγελματίες της Ψυχικής Υγείας αλλά και άλλοι ενδιαφερόμενοι για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «YOUROPE» και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), Παπαναστασίου 3 στο Ρέθυμνο, όπου ο κ. Κωστής Φλουρής, πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων, μαζί με τα στελέχη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις εμπειρίες ενηλικίωσης ατόμων

Κύριοι σκοποί του προγράμματος «YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe» (YOU-ROPE: Δρόμοι μετάβασης από την εφηβεία στην ενηλικίωση στην Ευρώπη), είναι η αναγνώριση θετικών εμπειριών ενηλικίωσης, η ανάπτυξη της αίσθησης του «ανήκειν» και η μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Συγκεκριμένα, οι ομάδες εστίασης (focus groups) απαρτίστηκαν από ενήλικες (καθηγητές, γονείς, κοινωνικούς λειτουργούς, youth workers) και εφήβους. Η έρευνα, στη συνέχεια, πλαισιώθηκε από συνεντεύξεις με τον προϊστάμενο Τμήματος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Απασχόλησης Περιφέρειας Κρήτης και σχολικούς συμβούλους και, τέλος, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια ενδυνάμωσης στο 2ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου.

Εν συντομία, μια πρώτη εικόνα της ανάλυσης της έρευνας δείχνει ότι οι θετικές εμπειρίες ενηλικίωσης ως εργαλείο κοινοτικής ενδυνάμωσης οφείλουν να εμπεριέχουν δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ εξατομικευμένων αναγκών και κοινωνικού – πολιτισμικού πλαισίου (ανάγκη να γίνομαι ορατός – να με δουν οι σημαντικοί άλλοι), ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις που διέπονται από αξίες όπως η ενσυναίσθηση και η αποδοχή (διαγενεακός διάλογος), διαχωρισμό – μετάβαση – ενσωμάτωση, προσωπικό, κοινωνικό, υπαρξιακό νόημα και ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων (μη τυπική μάθηση).

Τα πλήρη αποτελέσματα των βιωματικών εργαστηρίων και συνεντεύξεων θα παρουσιαστούν στη Φλωρεντία τον ερχόμενο Απρίλιο από ομάδα 10 μαθητών και 2 συνοδευόντων, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με 50 ακόμα συνομηλίκους τους από 5 ευρωπαϊκές χώρες-εταίρους του προγράμματος, στο εργαστήριο Διακρατικής Συνεργασίας.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) (ecte.gr), μέσω email στο info@ecte.gr και στη σελίδα του προγράμματος στο Facebook (https://www.facebook.com/youropeproject).

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]