Honest, equal relationships with empathy and acceptance are the keys to the transition to adulthood

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1543839837249{margin-bottom: 0px !important;}”]Can you imagine an experience that would make you feel adult? Can you imagine an experience that would make people around you see you as an adult?

Every transition in our lives from one situation to another is a transition (or separation) ritual. From the ancient rituals of initiation, to the most common event today, such as military service or marriage, the transition rituals occupy every movement in our lives and most of the time they are done by us. Adulthood is not something that is conquered from one moment to the next, and it is clearly not a phase in which a person automatically enters his 18th birthday.

Members of the student community, Secondary Education Teachers, Psychologists, Mental Health Professionals and other stakeholders interested in the European program “YOUROPE” and the methodology followed had the opportunity to be informed at the meeting held at the offices of the European Training Center for Employment ECTE), Papanastasiou 3 in Rethymnon, where Mr. Kostis Flouris, a certified adult trainer, together with the staff of the European Training Center for Employment (ECTE) presented findings on adulthood experiences

YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe is the recognition of positive experiences of adulthood, the development of a sense of belonging and the reduction of the social exclusion.

In particular, focus groups were made up of adults (teachers, parents, social workers, youth workers) and adolescents. The research was then framed by interviews with the Head of the Department of Education, Lifelong Learning and Employment of the Region of Crete and school counselors and finally, strengthening workshops were held at the 2nd Unified Lyceum of Rethymnon.

In brief, a first picture of research analysis shows that positive adulthood experiences as a tool for community empowerment must involve a dynamic interaction between individualized needs and the socio-cultural context (need to be visible), sincere, equal relationships that are governed by values such as empathy and acceptance (intergenerational dialogue), separation – transition – integration, personal, social, existential meaning and development of knowledge, skills, attitudes (non-formal learning).

The full results of the experiential workshops and interviews will be presented in Florence next April by a group of 10 students and 2 attendants who have the opportunity to interact and share their experiences with 50 more peers from 5 European partner countries, in the Transnational Cooperation Laboratory.

More information is available on the ECTE website (ecte.gr), via email at info@ecte.gr and on the Facebook page on Facebook (https://www.facebook.com/youropeproject).

The project is funded by the European Union under the ERASMUS + program.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις με ενσυναίσθηση και αποδοχή τα κλειδιά για την μετάβαση στην ενηλικίωση

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1543820640055{margin-bottom: 0px !important;}”]Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα σας έκανε να αισθανθείτε ενήλικος; Μπορείτε να φανταστείτε μια εμπειρία που θα έκανε τους γύρω σας να σας δουν ως ενήλικο;

Κάθε μετάβαση στη ζωή μας από μια κατάσταση σε μια άλλη, αποτελεί ένα τελετουργικό μετάβασης (ή αποχωρισμού). Από τα αρχαία τελετουργικά μύησης, μέχρι το πιο κοινό γεγονός σήμερα, όπως η στρατιωτική θητεία ή ο γάμος, τα τελετουργικά μετάβασης καταλαμβάνουν κάθε κίνηση στη ζωή μας και τις περισσότερες φορές πλέον τελούνται μηχανικά από εμάς τους ίδιους. Η ενηλικίωση δεν είναι κάτι που κατακτάται από τη μια στιγμή στην άλλη, και σαφώς δεν είναι μια φάση στην οποία εισέρχεται ένας άνθρωπος αυτόματα στα 18α γενέθλιά του.

Μέλη της φοιτητικής κοινότητας, καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ψυχολόγοι, επαγγελματίες της Ψυχικής Υγείας αλλά και άλλοι ενδιαφερόμενοι για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «YOUROPE» και τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), Παπαναστασίου 3 στο Ρέθυμνο, όπου ο κ. Κωστής Φλουρής, πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων, μαζί με τα στελέχη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), παρουσίασαν τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τις εμπειρίες ενηλικίωσης ατόμων

Κύριοι σκοποί του προγράμματος «YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe» (YOU-ROPE: Δρόμοι μετάβασης από την εφηβεία στην ενηλικίωση στην Ευρώπη), είναι η αναγνώριση θετικών εμπειριών ενηλικίωσης, η ανάπτυξη της αίσθησης του «ανήκειν» και η μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Συγκεκριμένα, οι ομάδες εστίασης (focus groups) απαρτίστηκαν από ενήλικες (καθηγητές, γονείς, κοινωνικούς λειτουργούς, youth workers) και εφήβους. Η έρευνα, στη συνέχεια, πλαισιώθηκε από συνεντεύξεις με τον προϊστάμενο Τμήματος Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Απασχόλησης Περιφέρειας Κρήτης και σχολικούς συμβούλους και, τέλος, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια ενδυνάμωσης στο 2ο Ενιαίο Λύκειο Ρεθύμνου.

Εν συντομία, μια πρώτη εικόνα της ανάλυσης της έρευνας δείχνει ότι οι θετικές εμπειρίες ενηλικίωσης ως εργαλείο κοινοτικής ενδυνάμωσης οφείλουν να εμπεριέχουν δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ εξατομικευμένων αναγκών και κοινωνικού – πολιτισμικού πλαισίου (ανάγκη να γίνομαι ορατός – να με δουν οι σημαντικοί άλλοι), ειλικρινείς, ισότιμες σχέσεις που διέπονται από αξίες όπως η ενσυναίσθηση και η αποδοχή (διαγενεακός διάλογος), διαχωρισμό – μετάβαση – ενσωμάτωση, προσωπικό, κοινωνικό, υπαρξιακό νόημα και ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων (μη τυπική μάθηση).

Τα πλήρη αποτελέσματα των βιωματικών εργαστηρίων και συνεντεύξεων θα παρουσιαστούν στη Φλωρεντία τον ερχόμενο Απρίλιο από ομάδα 10 μαθητών και 2 συνοδευόντων, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με 50 ακόμα συνομηλίκους τους από 5 ευρωπαϊκές χώρες-εταίρους του προγράμματος, στο εργαστήριο Διακρατικής Συνεργασίας.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE) (ecte.gr), μέσω email στο info@ecte.gr και στη σελίδα του προγράμματος στο Facebook (https://www.facebook.com/youropeproject).

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Visit of professional trainers in Berlin within the framework of the “Geothermal and Solar Skills” Program

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542271578814{margin-bottom: 0px !important;}”]The mobility of 10 professional trainers has been successfully completed in Berlin within the framework of the “Geothermal and Solar Skills” program (Erasmus+, Key Action 1).

The 10 participants of the first round of mobility participated in meetings with Educational Institutions that are actively involved in the provision of Vocational Training and apprenticeship such as the IHK Berlin Chamber of Commerce and Industry (CCI Berlin), the German Geothermal Association, and Geo-En Energy Technologies GmbH.

These meetings, part of the daily training program organized by the LDI UG Institute, a collaborating Berlin-based host, contributed significantly to the development of educational tools with theoretical and practical training in order to acquire innovative teaching methods for renewable energy and geothermal systems.  The learning process was completed in the form of quality learning approaches that allow the acquisition of new skills, assessment and validation of learning outcomes at the workplace.

The objective of the Erasmus + Program, Key Action 1, “Geothermal and Solar Skills”, is to provide the necessary resources for adult professional trainers to meet the growing demand for new skills of electricians and plumbers working in geothermal and solar plants, enabling them to understand and install photovoltaic, solar thermal and geothermal heat pumps. The program will be completed with the second round of mobility, which has already been set up and is expected to depart for Berlin in order to attend the training sessions under the Erasmus + “Geothermal and Solar Skills program”, Key Action 1.

Coordinator of the mobility action is the European Training Center for Employment (ECTE – Papanastasiou 3, Rethymnon).

More information can be found on the website of the European Training Center for Employment – ECTE (www.ecte.gr) and on the program page http://www.ecte.gr/ecte-projects/geothermal-and-solar-skills-erasmus-ka1 /

The partnership is also comprised of by the Chamber of Chania and Small Enterprises’ Institute (IME GSEVEE).

The project is funded by the European Union under the ERASMUS + program.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Επίσκεψη επαγγελματιών εκπαιδευτών στο Βερολίνο, στα πλαίσια του προγράμματος Γεωθερμίας και Φωτοβολταϊκής Τεχνολογίας «Geothermal and Solar Skills»

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1542268018133{margin-bottom: 0px !important;}”]Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η κινητικότητα 10 επαγγελματιών εκπαιδευτών στο Βερολίνο, στα πλαίσια του προγράμματος «Geothermal and Solar Skills» (Erasmus+, Δράση ΚΑ1).

Οι 10 συμμετέχοντες της Α’ ροής κινητικότητας συμμετείχαν σε συναντήσεις με εκπαιδευτικούς φορείς, που δραστηριοποιούνται στην παροχή επαγγελματικής κατάρτισης και μαθητείας, όπως το Επιμελητήριο Βερολίνου IHK [The Chamber of Commerce and Industry of Berlin (CCI Berlin)], την Γερμανική Ένωση Γεωθερμίας (German Geothermal Association), και το Geo-En Energy Technologies GmbH.

Οι συναντήσεις αυτές, κομμάτι του καθημερινού εκπαιδευτικού προγράμματος που οργάνωσε το Ινστιτούτο LDI UG, συνεργαζόμενος φορέας υποδοχής στο εξωτερικό, συνέβαλλαν σημαντικά στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών εργαλείων με θεωρητική και πρακτική εξάσκηση για την απόκτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και εγκαταστάσεις γεωθερμικών συστημάτων. Η εκπαιδευτική διαδικασία ολοκληρώθηκε με τη μορφή ποιοτικών μαθησιακών προσεγγίσεων που επιτρέπουν την απόκτηση νέων δεξιοτήτων, την αξιολόγηση και την επικύρωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων στον χώρο εργασίας.

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+, Δράση ΚΑ1, με τίτλο «Geothermal and Solar Skills», μαθησιακής κινητικότητας είναι να παρέχει τα απαραίτητα εφόδια σε επαγγελματίες εκπαιδευτές ενηλίκων για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης νέων δεξιοτήτων ηλεκτρολόγων και υδραυλικών που εργάζονται σε γεωθερμικές και ηλιακές εγκαταστάσεις, παρέχοντάς τους την δυνατότητα να μπορούν να κατανοήσουν και να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκά, ηλιοθερμικά συστήματα και γεωθερμικές αντλίες θερμότητας.

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με την επίσκεψη της Β’ ροής κινητικότητας, η οποία έχει ήδη συσταθεί και αναμένεται να αναχωρήσει για το Βερολίνο με σκοπό την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών συναντήσεων, στα πλαίσια του προγράμματος «Geothermal and Solar Skills» Erasmus+, Δράση ΚΑ1.

Συντονιστής της δράσης κινητικότητας είναι το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE – Παπαναστασίου 3, Ρέθυμνο). Στη σύμπραξη συμμετέχουν το Επιμελητήριο Χανίων και η ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση – ECTE (www.ecte.gr) και στη σελίδα του προγράμματος http://www.ecte.gr/ecte-projects/geothermal-and-solar-skills-erasmus-ka1/

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Πρόσκληση συμμετοχής σε παρουσίαση εκπαιδευτικών προσεγγίσεων του μοντέλου Συναισθηματικής Εκπαίδευσης στην τάξη

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”435″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1539952236818{margin-bottom: 0px !important;}”]Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση σας προσκαλεί στην παρουσίαση της μεθοδολογίας και εκπαιδευτικών προσεγγίσεων για την εφαρμογή μοντέλου Συναισθηματικής Εκπαίδευσης στην τάξη, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “DREAM – Development and Run-test of an Educational Affective Model”.

Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (Παπαναστασίου 3, Ρέθυμνο) την Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 18:00.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία

  • να ενημερωθούν για την πορεία του έργου, το οποίο βρίσκεται στη φάση της ανατροφοδότησης για την οριστικοποίηση του μοντέλου συναισθηματικής εκπαίδευσης, και
  • να συμμετέχουν στην υλοποίηση των μεθόδων και προσεγγίσεων της συναισθηματικής εκπαίδευσης στη τάξη.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: info@ecte.gr / 28310 42428 / Κωνσταντίνος Ανδρώνης.[/vc_column_text][vc_separator color=”mulled_wine” align=”align_left” border_width=”3″ el_width=”20″][vc_column_text css=”.vc_custom_1539952200193{margin-bottom: 0px !important;}”]Σύντομη περιγραφή έργου

Η ιδέα του έργου βασίζεται στη συνεχή συζήτηση και προβληματισμό πάνω στα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόζονται κατά την περίοδο της προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Επικεντρώνεται στους τρόπους βελτίωσης της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των ομάδων-στόχων.

Το έργο, έχει ως στόχο να εισαγάγει ένα καινοτόμο παιδαγωγικό μοντέλο, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και θα αφορά στη βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών που χρησιμοποιούνται, ανανεώνοντας τα υφιστάμενα εκπαιδευτικά συστήματα μέσα από μια πρωτότυπη προσέγγιση με επίκεντρο το δικαίωμα όλων στην ευημερία.

Εταίροι

Università degli Studi di Firenze (UNIFI; IT) – συντονιστής εταίρος
European Center in Training for Employment (ECTE; EL)
Centro Machiavelli S.r.l. (IT)
Istituto Comprensivo Statale “Giovanni XXIII” (IT)
Universidad de Malaga (UMA; ES)
Centre l’Horizon (FR)

Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”2039″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]