[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1539693091197{margin-bottom: 0px !important;}”]Οι σημερινές κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρώπη καθιστούν τις επιπτώσεις στις νέες γενιές πολλαπλές και πολυσχιδείς. Η αύξηση της ανεργίας, ιδίως ανάμεσα στους νέους, η σταδιακή περιθωριοποίηση συγκεκριμένων ομάδων και η δυσκολία της κοινωνικής ένταξης νέων από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια αποτελούν σημαντικά ζητήματα που επηρεάζουν με διαφορετικό τρόπο όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και, κυρίως, τους νέους σε προσωπικό επίπεδο. Τέτοια συναισθήματα αλληλεπιδρούν – επίσης – με την κρίση που επηρεάζει την εφηβική ηλικία, όταν τα συστήματα αναφοράς της μετακινούνται από τη γονική ομάδα (οικογένεια) στην ομάδα αναφοράς (τους συνομηλίκους τους).
Ζητήματα που άπτονται της κοινωνικής ένταξης των νέων, των παρεμβάσεων σε προσωπικό, οικογενειακό αλλά και κοινωνικό επίπεδο, έτσι ώστε να καθίσταται δυνατή η δημιουργία ενός ισχυρού συναισθηματικού και αλληλέγγυου δεσμού μεταξύ των μελών μιας κοινότητας είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν 6 διακρατικοί εταίροι, οι οποίοι συμπράττουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «YOUROPE – Youth Rites of Passage in Europe» (YOU-ROPE: Δρόμοι μετάβασης από την εφηβεία στην ενηλικίωση στην Ευρώπη), στη συνάντηση που έγινε στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), στο Ρέθυμνο, Παπαναστασίου 3.
Συγκεκριμένα, οι διακρατικοί εταίροι [(Cepiss Società cooperativa sociale onlus (Ιταλία), ECTE – European Center in Training for Employment (Ελλάδα), Labcom Ricerca E Azione Per Il Benessere Psicosociale Societa Cooperativa Sociale Onlus (Ιταλία), Centro Machiavelli S.r.l. (Ιταλία), Asociatia Psiterra (Ρουμανία), Cooperativa Etcs Sccl (Ισπανία)] ενημερώθηκαν για τις δράσεις του προγράμματος σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο Κρήτης, οι οποίες περιελάμβαναν βιωματικά εργαστήρια και συνεντεύξεις με θέμα: «Εμπειρίες Ενηλικίωσης» που υλοποιήθηκαν στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο, από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ECTE), υπό την καθοδήγηση του Κωστή Φλουρή, πιστοποιημένου εκπαιδευτή ενηλίκων.
Τα εργαστήρια είχαν ως στόχο να προτείνουν ένα πλαίσιο δράσης μέσα στο οποίο οι εμπειρίες ενηλικίωσης των εφήβων θα αποτελέσουν ένα μοντέλο κοινοτικής παρέμβασης και μείωσης των κοινωνικών αποκλεισμών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες (όπως επίσης και οι δάσκαλοι, κοινωνικοί λειτουργοί και γονείς) που συμμετείχαν, μοιράστηκαν τις εμπειρίες που θεωρούν κρίσιμες για την μετάβασή τους στην ενηλικίωση.
Τα αποτελέσματα των βιωματικών εργαστηρίων και συνεντεύξεων θα παρουσιαστούν στη Φλωρεντία τον ερχόμενο Απρίλιο από ομάδα 10 μαθητών και 2 συνοδευόντων, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με 50 ακόμα συνομηλίκους τους από 5 ευρωπαϊκές χώρες-εταίρους του προγράμματος.
Το έργο υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]